torstai 13. joulukuuta 2012

33. Aina ei mee niinkuin Strömsössä

nimittäin meikäläisen ompelukset. Olen jo pitkän aikaa ajatellut, että kaapeissa marinoituvista kankaista voisi tehdä vaikka kauppakasseja. Itseasiassa, mallikin on ollut mielessä jo hyvän aikaa. Tämä muovikassia mukaillen tehty kangaskassi oli se, mitä olin ajatellut.

Alku meni hyvin, oli kankaat katsottuna ja leikattuna ja vaikka mitä, sitten aloin ompelemaan. Ilman ohjetta tietenkin, koska "kyllähän minä nyt yhden kassin osaan ommella kasaan". Joo, niin vissiin! Ja kun olin ommellut ja purkanut ensimmäistä versiota ihan vaan "muutaman" kerran, hermostuin totaalisesti ja heitin ompeluksellani vesilintua. Illalla tulostin sitten ohjeen, kuvineen kaikkineen ja seuraavana päivänä aloitin alusta. Ei se mennyt toisellakaan kertaa ihan niinkuin olin ajatellut. Ja lopputuloksesta tuli kyllä päälisin puolin varsin oikean näköinen, mitä nyt kassia ei minun logiikkani mukaan kyllä millään saa taiteltua taskuunsa ja vuorin laskokset on ommeltu väärälle puolelle. Totesin kassin kuitenkin ajavan asiansa ja annoin sen olla. Tarvinnee pyytää vähän konsultaatioapua joltain, joka on tuolla mallilla tehnyt kasseja ennenkin.



Tässä siis kuva kassista
Päälikangas Vallilan Kirsikka kukkii, vuori Kodin Ykkösestä valkoinen Daalia-kangas

Viikonloppuna meidän neitiläinen pääsi leipomaan pipareita Mummilassa ollessaan.




Hyvin taikinaansa keskittynyt jauhonaama

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti