sunnuntai 12. toukokuuta 2013

52. Onnea on.. Olla Äiti

Tänään on äitienpäivä, kolmas laatuaan minun äitiysurallani. Ensimmäinen äitienpäivä, kun sain lapsen tekemän kortin ja lahjan ja ensimmäinen kun lahja sai minut kyynelehtimään. Aino oli päiväkodissa tehnyt kortin ja koristellut tiskirätin.

 Kortti, jonka sisällä oli Ainon mietteitä äidistä:
Minkälainen äiti on? - Äiti on samanlainen kuin minä
Missä asiassa äiti on hyvä? -Äiti on hyvä ompelemisessa ja neulomisessa ja tekee mulle nuken vaatteita ja äiti on hyvä laulamaan
Mikä äidin laittama ruoka on hyvää? -Spagetti
Mitä teet yhdessä äidin kanssa? -Leikitään yhdessä hepoilla
Millaista musiikkia kuuntelet tai laulat äidin kanssa? - Me lauletaan yhdessä Tiitiäistä
Mihin paikkaan haluat äidin kanssa mennä? - Me mennään kauppaan äitin kanssa.
Milloin sinulla ja äidillä on hauksaa? - sitten kun ollaan levätty ni sit minul on hauskaa.
Kerro joku asia, mistä äiti erityisesti pitää? -Neulomisesta
Mitä haluat äidille vielä sanoa? - Kiitos kun ostat namia.



Tässä on tiskirätin toiselle puolelle taiteiltu kuva äidistä ja aurinko on taivaalla.


Tässä kuvassa puolestaan valas ui meressä.

Kortin tekstit sai minut hymyilemään ja nauramaan. Lapsi oli niin hellyyttävä korttia esitellessään.

Tämän äitienpäivän vietän kuitenkin kaksin miehen kanssa, koska olen torstaista saakka kärsinyt mahakivuista ja maha on aivan sekaisin. Ei oikein houkuta 3tunnin ajomatka minun mummilleni kun mahaa kouristaa ja sen jälkeen vessan tarve on välitön. Mies lähtikin juuri viemään Aappa-neitiä mummin ja enon kyytiä odottamaan.

Vatsavaivojen syyksi veikkaan tällä hetkellä stressiä jonka edessä häämöttävät pääsykokeet ja lääkärinaika (kitarisoja varten) aiheuttavat.

Kaiken stressin ja murheellisuuden kuitenkin poistaa oman ihanan tytön hymy ja nauru ja hassut höpötykset. Aino on paras asia mitä olen saanut Laurin kanssa aikaiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti